onsdag 6 oktober 2010

Äntligen lite päls!



Äntligen så har Perla blivit med päls.
Men nu är det frågan hur länge den får sitta kvar eller om den rasar av nu efter första löpet sedan valparna föddes. Min största önskan är att den får vara kvar men det är väl att hoppas på för mycket. Nåväl lite kan väl falla av men allt behöver väl inte det.

Och varför är det så förtvivlat viktigt med päls kan man tycka. Det är ju så lättskött med lite.
Ja, nu är det ju så att matte tycker att det är kul att ställa ut och med en pälsfattig cocker så ser det lite tunnt ut. Visserligen ska cockrarna inte ha för mycket och börja likna amerikanarna i pälsmängd men lite mer än vad Perla hitills har haft gör mig överlycklig.
Nu ska väl pälsmängden inte avgöra inne i ringen men finns det två lika bra/fina hundar så undrar jag ibland om inte pälsen har en betydelse ändå. Det är iallafall min övertygelse.
En fint klippt/trimmad cocker med fint behäng a´la Oliver som Malin har gör mig salig. Jag tycker nämligen att en vacker röd cocker med fint huvud är bland det vackraste man kan se/ha. För mig är det urtypen för en typisk cockerfärg. Eller så ligger Disneys "Lady" och spökar i bakhuvudet på mig.

Nåväl även om Perlas päls åker av med världens fart så är hon i mina ögon världens vackraste ändå!!
- "För vad är en bal på slottet? Jo, alldeles,alldeles underbar!!"

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så fin hon är. Håller tummarna för att inte för mycket päls åker av vid nästa löp. Freija fällde dock som en tok plus att hon rev av mängder i sommras i skogen...så här är det glest ännu och snart är det löp igen...bådar icke gott.
Håller med Röd cocker är något speciellt ;)

Eva sa...

Håller med om röd! Fast min då råkar vara amris förståss...
Tycker hon ser jättefin ut! Vi håller tummarna!
(Och jag håller med dig om pälsmängd. Det känns lite mysko när engelska påminner FÖR mkt om amrisarna i pälsen. Och det att "päls vinner" har jag upplevt också...)