lördag 9 oktober 2010

Dressyrträning och tävlingsförberedelser

Idag var det dressyrträning för vår tränare Mattias som har kommit upp från Skåneland.
Tyvärr blir det inte lika ofta som vi kan träna för honom nu när han har emigrerat till det fjärran Blentarp i södra skåne :(  Men som alltid blir det en kanonbra träning och både jag, Veronica och Camcé trivs som fisken i vattnet med honom.
Kameran och Perla fick följa med. Tyvärr hade jag svårt att få en bra skärpa på alla fotografierna men några blev bra. Får nog jobba mer på de helautomatiska lägena tror jag tyvärr., eller så är det min dåliga syn som spökar. Nåväl håll till godo med dagen fotoskörd i solens sköna sken.

Senare denna underbara dag var det dags att göra Camcé fin inför morgondagens tävling på Nordhalland ridklubb. Som vanligt delade vi upp våra sysselsättningar mellan oss. Veronica borstar och knoppar och jag polerar och putsar. Nu håller jag tummar och tår att "Camsan" inte ska tramsa och dumma sig imorgon utan att de kommer runt utan stopp och alltför många rivningar. Tänk vad tre- fyra års tävlinguppehåll kan göra. Innan dess så var det ytterst sällan hon rev eller stannade på banorna. Jag tror att under fem -sex års så var de alltid placerade topp fem på alla tävlingar upp till 1.10  de startade i. Så denna situation som vi nu befinner oss i med rivningar och stopp i grundomgångar är helt främmande för oss.
Så håll tummarna att det går bra och de kommer runt utan stopp och rivningar i grundomgångarna.
Mattias -tränare


Något suddig men fin ändå.

Tcke på, det var lite kyligt i morgonskuggan.


Är de inte klara snart?


1 kommentar:

Eva sa...

Vi håller gärna allt vi har!