fredag 1 oktober 2010

Hår.hår,hår!!!

Städade idag och insåg att jag måste tömma min behållare till centraldammsugaren. Nu var det väl iofs inte så länge sedan jag tömde sist men .... attans vad hundhår det var i den!!!
Nu är väl jag inte den som räds lite råttor i hörnen men med två hundar och katt inne så blir de gigantiska väldigt snabbt.

Såg när jag tömde i soptunnan att de mesta håren var gråa/svarta efter Nicole och Maja. Inte så mycket rött fast Perla har ju inte så mycket päls men det ramlar ju av det också.
Så med bara en hund och en katt så kanske det kan minska på dammängden här hemma, eller det kanske är ett önsketänkande :)

1 kommentar:

Eva sa...

Klart önsketänkande!:)
Minns med fniss alla de som genom åren sagt "En SÅ'N vill jag ha!" men backat när jag pratat om hur de skräpar ner....
Brukar, för städsamvetets skull, konstatera at "Ja ja, ni sprider er kärlek överallt!"
(Siameser är praktiskt dock: ingen underull, fäller mao inte:))