måndag 22 november 2010

Matvägran forts.

Tror att jag har kommit på varför denna matvägran. Hon är skendräktig!
Har känt att juvren börjar fyllas  :(

Jag är så trött på skendräktighet...... Nicole var skendräktig så det skrek om det i 10 års tid!!! Vi tom gjorde ett ultraljud en gång för att vi var övertygade att hon hade blivit tjuvparad. Men som tur var det inget. Ska nu Perla bli likadan :(((

Har medicin hemma som tur är. Ja, jag vet lite mat och mycket motion samt mycket aktivering hjälper. Men hur ska jag hinna med det och jobba samtidigt. Så lite "meducin" får nog bli iallafall.
Just nu är hon faktiskt ganska smal/ mager. Vill inte att hon ska magra mycket mer nu. Det är så svårt att få upp henne i vikt.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Det ÄR jobbigt med skendräktighet - både för oss för för hundarna. Hoppas medicinen hjälper.

Eva sa...

Stackars gumman! Och stackars matten! Hoppas hon kommer över det med medicinhjälpen.

Kylle sa...

Stackars tös.
Min Candy blir också väldigt märkbart skendräktig. Dra ner på mat och aktivering hjälper inte mycket här. Det är så synd om henne. De andra "skenar" också men visar det på andra sätt inte lika tydligt.

Grabbarna boys sa...

Hoppas verkligen att medicinen hjälper.
Vov från grabbarna boys!!

Sandra sa...

Åh så drygt...det blev freija efter sitt första löp i våras oxå...fick till och med mjölk i bopparna som sipprade ut....ville inte äta och var allmänt små grinig...hoppas INTE hon blir det nästa gång oxå.