torsdag 9 december 2010

Vig som en gymnast..

Nu är det ju så att matte har skaffat en ännu större krage än vad jag hade innan. Och varför detta kan man undra?
Jo, för att jag är född till gymnast! Att jag är stark i min rumpa det vet hela min familj och att stå på bakbenen det vet dom att jag kan. Stark i bogen är jag också, för jag kan dra jättemycket om jag vill och får. Men att nästan slå knut på mig själv det visste dom inte!

Jo för igårkväll upptäckte matte att jag kunde tvätta min svans själv fast jag hade den stora kragen jag fick av doktorn. Så imorse så kom hon ihåg att Nicole (min gamla "tant" som inte finns hemma hos oss längre) hade fått en jätteSTOR krage en gång. Och nu måste jag ha den på mig istället :(
Jag vill ju bara vara ren och snygg ju....... det kan väl jag få begära eller hur?

Tjingeling

2 kommentarer:

Eva sa...

Men lilla gumman!
Jag är övertygad om att matten också vill att du ska vara ren och fin! Och det ÄR nog faktiskt bättre att hon får hålla svanstippen ren trots allt!
Du lär dig snart fixa runt med stortratten också. Min Doglass lärde sig t.o.m. att hoppa upp i sängen med de han hade alla gånger han fixade öronen.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Svar: Intressant om vargen. Säkert att den kan ha vandrat åt Fjäråshållet och ut på Onsala. De tar sig långa sträckor på ett dygn. Nu tror jag ännu mer på att det verkligen var en varg. Jag kan inte förstå vad det annars skulle ha varit.
Ulf