söndag 27 februari 2011

Mätt och belåten.....

Har bytt foder på Perla. Ja, jag har i och för sig kvar Royal Canine men har gått över på Sensitive istället för Cocker 25.
Nu har hon gladeligen tuggat i sig detta nya och supergoda foder för henne.
Men jösses så hon har lagt på sig! Har mätt och vägt upp hur mycket hon ska ha och viktmässigt är det nästan lika mycket men nu har hon fått lite substans i sin kropp. Den är inte längre så tunn och gänglig. Än så länge har hon en midja kvar och den ska vara där hela tiden. Men allt småätande som hon har kunnat göra innan utan att gå upp i vikt går inte. Alla som kommer hem reagerar på att hon har blivit rundare men jag tycker att det bara ser fint ut. Så nu testar vi detta och så gäller det att hålla vikten.
Nu väger hon ca 12,5 kg och det är inte för mycket men hon ska inte bli tjockare.

2 kommentarer:

Eva sa...

Här har vi nästan bekymmer åt andra hållet... De får faktiskt seniorfoder nu, på inrådan av kvinnan jag köper av. Bra tycker de nog för då finns det utrymme för lite godis också:)

Freja Phaléne sa...

Minsann samma foder som vi får! Fast jag vill hellre ha burkvarianten än de där kulorna, det får jag alldeles för sällan...
Vuff och kram!!!