onsdag 16 mars 2011

Besviken..

Ja så gick den handler kursen åt skogen. Perla är mitt i höglöpet och det fick inte vara med några löptikar :(
Tråkigt tycker jag. Kan förstå att man inte vill att de övriga hundarna blir distraherade av en löptik men nu är det ju så att tikar löper och de ställs ut också. Sedan kanske man inte åker iväg med en löptik i höglöp men det luktar ju lika gott om en tik som har just löpt färdigt och det kan dom ju göra i flera veckor efteråt.  Och du ställer ju ut då också!
Ja,ja kursledaren är ju den som sätter ribban hur han vill ha det men jag tycker ändå att detta är surt och jag har betalt dyra pengar för att få delta och sedan kanske jag inte får dom tillbaka.
Vad är det som säger att Perla inte löper nästa gång den här kursen blir av igen ska man inte kunna gå på kurs för att man råkar ha en tik. Jag känner mig diskriminerad!

Oj vad grinig jag blev men jag är så besviken och ledsen.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jag förstår dig! Har själv reagerat på samma sätt när det gäller kurs i agility. Löptikar fik inte vara med på kursen, men de får tävla... Knäppt!

Eva sa...

Förstår er båda!
Men som hanhundsägare har jag viss förståelse för "andra sidan" också... Men jag tycker det borde gå att ordna på en kurs. Hoppas Perla "timar" sig bättre nästa gång!

Freja Phaléne sa...

Såna taskmörtar!!!

Sandra sa...

trist :( borde ha en kurs för tikar och en för hanar då.