onsdag 2 mars 2011

Trött.........

Matte har nog fått fnatt idag. För när hon kom hem så hade hon fått för sig att vi skulle ut och gå en lååång promenad.

 Det var en massa goda lukter att kolla av och dessutom så var vi alldeles ensamma där vi gick så jag fick lov att gå lös fast jag inte får lov till det där. Vi gick först en bit på den gamla vanliga rundan och sedan så började vi gå uppför en backe för att gå igenom ett ställe där jag absolut inte får kissa eller nosa. Det var ett konstigt ställe men många stenar i långa raka rader. Nåja det var snabbt avklarat och sedan så var vi nästan framme där jag fick springa lös och nosa fast man inte får det :) Det var en lånåång rak gräsmatta med en väg brevid där inga bilar får köra så jag var helt ensam, ja matte var ju med förståss. Sedan så fick jag gå ner för en lååång trappa ner till ett nytt ställe där det luktade extra gott av hästbajs och små underbart goda kulor som luktade ännu godare.  Till slut fick jag ha på mig mitt gå fint halsband :( igen och så började färden hemåt. Förbi hästarna som bara stod där och glodde på oss sen kom det ett ställe där det fanns något som luktade sååå gott men såg läskigt farligt ut. Så jag tog en stor omväg förbi det stället. Matte sa att det var myskankoroch dom har jag jagat för länge sedan och då blev matte så arg!!! Förstår inte det för de var ju roliga att jaga men idag tyckte jag att de var mest läskiga. Snart var vi tillbaka på den vanliga rundan och ni må tro att jag var trött så det fick bli en liten snabb avsvalkning på isfläcken som är kvar.



Nu ska jag sova!!!!


1 kommentar:

Eva sa...

Vilken toppenpromenad! Kan det har varit så att ankorna var läskiga nu för att matte blev sur när du jagade dem? I så fall har ju matten lyckats...:)
Och hörru du tjejen - se till att sluta löpa så du får ha kul istället!
PUSS!