måndag 11 juli 2011

Mera motion

Nu har väl matte tagit sig vatten över huvudet!!

Hon har fått för sig att hon ska börja stavgå med oss båda i släptåg, fast vi skulle väl säga tvärtom. Med ett skärp runt magen och två lika långa koppel som hon fäste i skärpet så började hon traska på som den värsta olympiska gångaren!

Fattar hon inte att detta var ju urläskigt!! Pinnarna som hon höll i de var ju hur läbbiga som helst, jag Perla fick ju panik när dom kom nära mig och till slut vågade jag inte gå mera. Ja fast Chelsea hon brydde sig inte hon travade på som om hon aldrig hade gjort något annat.
Det är väl typiskt den tjejen hon tar allt med jämnmod medan en annan får stå där med en jädra lååång tunga som säkert räcker ända till Kina.

Nu tror ni väl att matte gav upp när jag inte ville längre, men se det gjorde hon inte!! För så småningom fattade jag att de däringa pinnarna inte var så farliga och jag blev faktiskt ganska så trött av att behöva dra fram matte och Chelsea i racerfart så det blev till slut en ganska bra hastighet av det hela :) Fast matte blev lite orolig när min tunga började anta en lite lila/blå nyans och det kunde hon gott ha!!!! Släpa runt oss på sådana där dumheter.

Okej ska väl säga att hon var faktiskt ganska så bussig också, Vi fick vila en stund när vi var längst bort vid naturrummet på Bräckan och dricka lite vatten som de som arbetade där hade ute till alla stackars vovvar som också måste släpa runt på sina tvåbeningar.

Som tur var för oss hade hon ingen kamera med sig så vi slapp att fotograferas när vi fick flänga med matte i hennes vansinniga idé!
Jag hoppas verkligen att det inte händer fler gånger för fy vad det var jobbigt!!! Jag föredrar faktiskt att gå på promenader på mina egna villkor dvs. nosa lite och så dra lite mera fram till nästa goa ställe och nosa lite, kissa ,nosa, kissa, nosa ja och så göra det stora förstås. Helt i min smak!!!

Efter en sådan pärs så är det dags att ta en tupplur på sådär en timma eller så!!!

ZZZZ.................................

Tjingeling!!!
//Perla

2 kommentarer:

Katarina sa...

Berätta inte för min matte att det fungerade bra, för då får hon säkert griller i huvudet...
/Nanna

Team Nelson / Ordringen. sa...

Stavar är så bra. Fast jag förstås inte provat med två hundar. Imponerad.
Ulf