onsdag 6 juli 2011

Sista vilan och bad

Ikväll så åkte vi iväg till vår badplats vid Lygnern som är den närmaste insjön.


Sedan Nicole dog har vi funderat på var hon skulle få sin sista vila. Till slut bestämde vi att det skulle bli vid en av hennes favoritställen på jorden. Hon älskade att bada och vad kunde då bli bättre än att alltid få vara nära "sin" badplats.

En spade fick följa med och så grävde maken ett djupt hål där hennes urna fick plats.
Nu kommer hon alltid att vara med oss när vi åker dit på sommarkvällarna för att ta oss ett kvällsdopp.


Efteråt så satte vi oss på bergshällen och plockade fram picknickkorgen och tände engångsgrillen. Maken och hundarna badade och badkruka som jag är fotade dem istället.
Kvällen är ljuvligt varm och skön samt knott och mygg lyste med sin frånvaro vilket gjorde att kvällen blev ännu bättre :)

Hur skönt var inte detta då!!!! 
Mitt hemliga namn är "sälen"

Husse jag måste bara kolla så att du inte drunknar!!

Detta med vatten ärläskigt, bäst att hålla sig i närheten av strandkanten.

- Jag kan hålla dig sällskap Chelsea så du inte blir rädd.

Kolla vad fin min nya badring är!!!

Vad länge dom badar. Kommer dom inte upp snart?

Hmm...smakar gott!

Ähhh.......vad taskiga ni är!!! Måste sitta fast här borta när ni grillar :(


Lygnern.

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilken härlig kväll ni gjorde Nicoles sista vila till.
Helt underbar!!
Många kramar från Patricia o grabbarna boys!

Eva sa...

Jättefin plats för henne!
Själv har jag aldrig särkremerat så det har aldrig blivit några sådana stunder. (Lika bra idag eftersom jag inte har tillgång till de platser där jag förmodligen skulle ha lagt dem.)
Och så fina de är tjejerna på bilden i förra!
PUSSA till dem från mig!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är så fint vid Lygnern. Bokskogen ger så fint ljus och det var en jättefin plats ni gav Nicole. Det behövs badkrukor hur skulle det annars kunna bli så fina bilder:)
Ulf

Sandra sa...

fint ställe ni valde...ser vackert ut.

badringen är supersöt...ser så gullig ut där hon simmar med ringen i munnen :)

Emma o Malte sa...

Vad fint att ni valde hennes favoritplats.

Det ser jätte härligt ut att få bada sådär! Och hundarna ser ut att tycka det är jätte kul =)

Hälsningar Emma och Malte

Eva sa...

SV Tack för de snälla orden! Men lite egoistiskt är det också för det visade sig att de är bra kul att göra:) Ska köpa fler filtar imorgon och leta fler små tygbitar...