torsdag 22 september 2011

Ångest...


Jag får sådan ångest när jag läser hur flitiga ni är med era hundar.
För tillfället så känns det som om jag bara jobbar och skyndar mig hem till tjejerna för att gå ut med dom, sedan börja med middagen och sedan är det för mörkt för att göra något alls.
Usch!! Jag avskyr att det ska vara så här.

Min ork och kraft ligger på förmiddagarna det är då jag har all min energi. När jag kommer hem efter en dag på jobbet med alla barnen så är jag helt död i huvudet och kroppen.

Visst är ungar underbara på alla de vis men jisses så trött man blir av ljusa höga röster samt alla konflikter som blir.

Det kanske är dags att inhandla lite ChiSan för att få mer ork och energi. Men framför allt vill jag att det ska sluta regna varje dag det blir så mörkt!!

6 kommentarer:

Katarina sa...

Du är inte ensam! Precis så där känner jag också. Men så tänker jag att vaddå? Vad är det säger att hundarna inte mår bra av lite mysigt hemmaliv uppblandat med promenader? Och vi som dessutom har två hundar - visst har de utbyte av varandra!
Kram på dig - att jobba med barn och ungdomar ÄR tröttande - och roligt!

Grabbarna boys sa...

Här är det precis lika dant (ett tag till).
Så vi känner igen oss i allt du skriver.
Appropå regn-mössorna....de är sydda i typ galontyg som är så mjukt o följsamt.
Sydda av Inger på Lönnbacken kennel!!
Ha det så bra, och så hoppas vi på bättre väder!!
Vov o kram!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är verkligen inget att ha dåligt samvete för. När jag blir stressad av vad andra gör med sina hundar i bloggarna, säger jag till Nelson
" Vill du ha en korv?" Då blinkar han tillbaks och säger "jag förstår vad du menar. Jag orkar heller inte träna rutan idag"
Ulf

Emma o Malte sa...

Jag brukar också få dåligt samvete när man läser alla andras bloggar! Men hundarna tänker ju inte så, de lever ju för dagen och njuter av att få vara hos oss :-)

Malin sa...

Kul, då ses vi på clubshowen =)

Kram Cockerbloggen

Eva sa...

Igenkänningen är stor...
Fast här beror väl tröttheten på värk mer än jobb. Måste säga att var gång jag promenerar förbi skolan här nära och hör ljudnivån blir jag full av beundran för er som orkar vistas i den miljön hela dagarna! Skulle jag klara 2-3 timmar? Tror inte det...