tisdag 13 september 2011

Löp och skendräktighet

Nu har Perla börjat att löpa och förmodligen så kommer hennes skendräktighet som ett brev på posten.

Efter att hon fick sina valpar för ca 1,5 år sedan har vi haft två löp och en enormt skendräktig Perla.
Då pratar vi om kraftig viktuppgång ( fast hon har gått på lite mat) Stora mjölkfyllda juver och så till slut har hon inte kunnat gå/ hoppa osv.
Och med Nicole i minne som hade detta så här hela sitt liv ja inte de två sista så kraftigt.
Så ville jag inte ha detta så här igen. Så nu har jag pratat med vetrinären och fått mer medicin- Galastop mot skendräktigheten. (Hade lite kvar sedan Nicole levde.)
Så nu hoppas jag kunna mota "Olle i grind" innan det blir så här igen.

Visst vet jag att man ska minska maten kraftigt och öka motionen samt aktivera mera och ta bort allt som kan bli valpar. Men vad gör man när inget av detta hjälper, jo då får det bli medicin i 5 dagar och så är vi utan detta.

Nu hoppas jag att allt ska vara över och klart tills mitten av oktober då vi ska på clubshowen. Löpet ska vara klart men allt det andra. Och så hoppas jag att all päls som hon har äntligen fått får sitta kvar. För det är inga enorma mängder det som finns nu.
Löp?? Visst är jag bra på att springa fort om jag vill!! Jag har ju faktiskt varit
Västsveriges snabbaste cocker en gång i tiden :)

3 kommentarer:

Elon och Linus matte sa...

Ja, du Perla, vi har det inte lätt vi av det kvinnliga könet. Jag blir också lite knäpp när jag löper, småsur och grinig. Hoppas det blir bättre för dig med medicin. Hälsningar Matte till Elon och Linus

Sandra sa...

Håller tummarna för att det skall gå bra denna gången...Freija blev oxå skendräktig förra gången...mjök i bopparna som läkte ut och inga bebber som kom och snuttade...

Katarina sa...

Det är jobigt för tikar som blir skendräktiga. Hoppas det går att stoppa.