söndag 16 oktober 2011

Club Show o Drottningholm

Har tillbringat fredagskvällen och lördagen i Västerås på Cockerklubbens Club Show. Därefter åkte vi vidare mot Drottningholm och besök hos min bror och svägerska som bor granne med slottet.

Hade en trevlig kväll på hotellet och en ganska så jobbig natt med en Chelsea som inte kunde koppla av och sova. Så hon höll mig nästan vaken hela natten. Inte för att hon gnällde eller skällde utan för att hon skulle klättra/stå på mig och slicka mig i ansiktet hela tiden. Jag vart en aning vansinnig på henne till slut. Perla sov så gott och brydde sig inte om vart hon var bara hon fick sova hos oss som vanligt.
Åt en underbart god hotellfrukost med goda vänner och tillika utställare som jag. Så en aning sent kom vi iväg till hallen där vårt mål var. Trots att jag vart en aning stressad så hade vi faktiskt gott om tid ändå.

Så nu började jag med att "nervösborsta" Chelsea som skulle in i ringen först som junior. Hon bråkade en del med mig och ville inte stå still på golvet. Men vi fick visat oss för domaren som kom från England och hette Wilma Reid. Hon gillade inte att jag hade lite för löst koppel och att Chelsea sprang på så fort. Så vi åkte ut med ett VG= Very Good. Tyvärr innebär detta att du inte får komma tillbaka in i ringen och kämpa om placeringar osv. Blev lite besviken men någongång ska ju vara den första. Nu har jag fått ytterligare något mer att tänka på och träna vidare med.
Efter en lång stunds rast så vart det äntligen Perlas tur in i ringen.
Nu hände det något som jag aldrig har upplevt med Perla! Hon var helt avslappnad och bekväm med situationen. Hon har aldrig varit så fin för mig någongång förut och tom på bordet visade hon sig från sin bästa sida. :))) Sedan hade jag en underbart glad och svansviftande hund med mig i ringen. Härligt!!
Ställde upp framför domaren och fick ett Exellent på henne! Jag blev så glad och det kändes som om jag hade vunnit högsta vinsten.
Nu blev det precis tvärtom som jag hade trott från början. Chelsea fick Vg och Perla Exellent det trodde jag inte när vi åkte hemifrån.
Det var roligt att ställa ut men det var vansinnigt många hundar med 156 st cockrar var anmälda. På en vanlig utställning tex Tvååker som är stor brukar det vara ca 70-80 st sammanlagt tikar och hanar. Nu vart det ca 89 tikar anmälda!!! En stor,stor konkurrens med andra ord. Så jag är nöjd med mina resultat och det kommer fler Clubshower.
Kritiker ligger på utställningssidan.

Sedan åkte vi vidare hem till min bror och svägerska. Hade en trevlig kväll med god mat och dryck och imorse så gick vi en långpromenad runt Drottningsholmsparken. Kameran var med och det blev många fina kort.









-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Drottningholmsparken 16 oktober 2011















3 kommentarer:

Eva sa...

Där hamnade väl dina "sessor" i rätt omgivning! Härliga bilder! Och en väldigt söt labbe:)
Kul när hundarna överraskar som Perla tydligen gjorde. Men attans vilken konkurrens.
PUSSA till tjejerna från mig!

Grabbarna boys sa...

Tycker ni är så fina och duktiga tjejer!!
Grattis till både exellent och very good!!
Korten ni tagit är ju bara så bra!
Vov o kram!

Elon och Linus matte sa...

Vilka fina slotts-cockrar det sitter framför slottet. Är det hovdamer kanske ? Chelsea, kanske hade lite darriga utställningsnerver, de kan ju ha dåliga dagar också tyvärr. Men Perla kompenserade ju det hela : ) Grattis !