tisdag 25 oktober 2011

Inköpt

Har beställt en ny klippmaskin från Lyckliga Fåret det blev en Andis AGC. Var inne och läste recentioner och det jag läste där övertygade mig om att det skulle bli en sådan. Tystgående och håller sig sval på skäret. Så nu hoppas jag att det ska bli precis så bra som jag hoppas.

Andis AGC 2-speed trimmer för frisör, hundtrim och veterinär
Min gamla som jag haft innan är en Wahls men jag är inte nöjd med inställningarna och den brummar något så otroligt. Den har fungerat bra för hur Nicole skulle klippas men nu vill jag lära mig att utställningstrimma själv och då kan det ju vara bra att ha ordentliga verktyg.
Hittade en verkligt bra trimsida över hur en cocker ska trimmas. Har använt Manacas sida den är bra men inte så tydlig, enkel och informativ i bilder och text som denna sidan http://www.stockholmscocker.com/

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Den där klippmaskinen känner vi igen, vi har nämligen en precis lika dan som matte köpte förra året.
Vi kan hälsa att hon är väldans nöjd med den.
Så nu kommer ni nog att bli ännu mer finare tjejer!!
Vov från grabbarna boys!

Katarina sa...

Jag har en klippare som brummar förskräckligt. Inte ett bra val när man har hundar som t o m springer och gömmer sig när dammsugaren kommer fram...

Drömflocken sa...

En sådan har jag också. Är jättenöjd med den