lördag 22 oktober 2011

Strid

Här har vi haft en riktig strid jag och Chelsea. Jag skulle klippa klorna och det ville hon inte göra.
Har haft små tendenser till detta några gånger innan så idag beslöt jag att sätta på henne en munkorg och så började striden.
En liten hund kan också bli mycket stark när de inte vill något, men med munkorgen slapp jag oroa mig över att bli biten som det lätt hade blivit av att hon gick i försvar.
Efter en lååång stund så lade jag henne ner (tvingade) och fick henne till slut att lugna ner sig och slappna av. Då vart det så mycket enklare. Det tog väl knappt 1 min att klippa tre tassar mot nästan 5 min för tre klor.
Efteråt så låg hon kvar en bra stund och jag bara strök sakta över ryggen sedan plackade jag långsamt av munkorgen och hon fick några mjuka smaskiga frolic som belöning.
Lite pussar och kel sedan ner på golvet till Perla som undrade vad som hade stått på. Men den "råttan" är inte ett dugg bättre hon. Så snart är det hennes tur att börja kriga med.
Skulle söta jag kriga???
 No,no,no.........vill bara ha mina vackra klor ifred så jag kan få snygga naglar.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Sist jag 'krigade' med Nanna, så satte jag på munkorgen direkt. Och det tog inte lång stund för henne att ge upp och lugna ner sig. Tidigare har jag först försökt utan munkorg men att sätta på den direkt var mycket bättre.

Eva sa...

Ska vi byta???
Det sägs ju att jyckar ofta gör annorlunda med annan person så du tar A så klipper jag C:)