söndag 1 april 2012

Det sägs att......

.... det ska vara bra med lerinpackning! 

Så då tänkte jag att jag får väl ta och prova detta då.
Snabbt som attan sprang jag iväg från matte som höll på att koppla Chelsea i linan, till den största och finaste göl jag kunde se.
Kan väl säga att matte ropade och ropade men envis som jag var hade jag bestämt mig för att nu eller aldrig skulle det ske!!!

Det var inte lätt ska jag säga, svårt så inibomben att ta sig ner till det rätta stället. Men skam den som ger sig, ner skulle jag och ner kom jag i den underbara gyttjan ...........fast det var nog inte så skönt när jag tänker efter för det var kallt och så gick det inte att simma något vidare. Så jag fick faktiskt kämpa en stund innan jag kom upp igen.


Konstigt nog så vart inte matte sur på mig utan skrattade åt min nya färg. Fast det var ingen som ville ha en kärvänlig kram av mig efteråt. Konstigt, det förstår jag inte!
Sedan ville matte ha några snyggkort på mig i min nya färg. Den var faktiskt ganska så snygg tycker jag och leran gör sådan nytta för pälsen sägs det!

Ännu ett snyggkort. Visst är det läckert med svarta slingor i det röda?

Och för att avsluta det hela så beslöt jag mig för att ta en örtmassage bestående av mossa och lite harskit samt en aning med ljung. Alltså!!!! Hur bra kan man ha det???

Fast min matte hon var mindre glad efteråt när hon hade stoppat mig i badkaret med schampoo och tvättat mig i 3 omgångar. Då jag fortfarande hade kvar lera i pälsen när hon fönade mig. 

Hmm..... det kanske blir ett sådant nyttigt bad till innan årets slut, hmmm...........

Voff// Perla


3 kommentarer:

Katarina sa...

Mattar och hussar förstår sig inte på våra preferenser. De tror att schampo luktar gott... Bah, säger vi! Lite koskit och lite unken tång är bättre!
/Nanna och Leia

Grabbarna boys sa...

Men det var då värst vad fin du blev dååååå.....precis i vår smak faktikt.
Vi gillar brudar som vågar!!!
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

Supersnyggt!!!
Fast... Ärligt talat hade jag nog också tackat nej till kramar...
PUSS!