onsdag 12 september 2012

Det är mycket just nu.

Livet rullar på lite för mycket i expressfart och jag har lite svårt att hänga med i kurvorna.

Sedan jag skrev sist så har det hänt/ händer det mycket här hemma.
Vi har hittat ett nytt hus och det har allt som vi vill ha.
Det ligger lantligt med en STOR tomt ca 1,4 hektar, enplanshus (byggt 2006), dubbelgarage och lite skog och det bästa av allt det ligger i Fjärås :)) precis som vi ville. Tänk att man kan ha en sådan tur att vi fick detta. Varje gång jag har sett detta hus har jag sagt att där skulle jag vilja bo och nu så ska det bli så :)) fantastiskt!

Fast det är inte utan lite fjärilar i magen som man tar detta beslut. Vi har ju ändå bott i vårt hus sedan vi byggde det för 22 år sedan. Jag älskar vårt nuvarande hus men kan nu känna att det är dags för ett nytt skede i livet. Barnen har flyttat och våra 190 kvm är lite mycket för oss två.
Ikväll så såg jag vårt hus ligga ute på Hemnet och det var en mycket märklig känsla. Det kändes inte som vårt hus, konstigt.
Kanske har det med att jag har städat så mycket och röjt undan allt personligt som man skulle. Kanske har det med kameraobjektivet och blixten att göra?
Det ända rummet som hade lite personligt kvar var mitt trimrum med alla hundporträtt och rosetter framme. Köksbilden var också en bild som jag gillade för är det något rum i huset som jag älskar så är det mitt kök. Det är så stort och ljust och luftigt precis som jag vill ha det.

Nu hoppas jag verkligen att det finns någon ung barnfamilj som skulle vilja ha vårt hus för det är byggt för en sådan familj. Och sedan hoppas jag att de också ska känna att de älskar sitt nya hus precis så som jag älskar detta hus.

Som om detta inte vore nog ska vi ha barndop samma helg som visningen är och min mamma kommer till Sverige.
Kan väl säga att jag hade nog behövt vara ledig i några veckor känns det som.
Men allt kommer nog att lösa sig och vi kommer att hinna med allt som måste ordnas med både barndop och husvisning.

Ha en underbar kväll, så återkommer jag med ett nytt inlägg när jag har lagt in de senaste bilderna på vovvarna i datorn
// Dolores

6 kommentarer:

Ulf sa...

Oj, vilka förändringar. Jag önskar er all lycka med ert nya hus.
Tack för din kommentar också.
Ulf

Eva sa...

Grattis!
Det låter ju som om du är helt nöjd med både köp och försäljning, även om det väl måste kännas lite konstigt att lämna. (Men det vore ju sorgligt annars nära på.)
Lycka till med "alltet"!

Sandra sa...

GRATTIS till husköpet och till en spännande förändring i era liv :) mycket just nu men ack så spännande och roligt :)Nya huset låter som en dröm!!!

Eva sa...

SV
Det HAR verkligen hänt mycket!;) Tack och lov...
Visst "tjafs" räknar jag med vi kanske har kvar resten av As liv dock.
Har tänkt på det där med "kennelhund" som du skriver om C. Jag hade tur med J, han var 6 mån. men är en helt annan typ psykiskt så det var verkligen "a piece of cake" att få in honom!

Katarina sa...

Åh, vad roligt med nytt hus! Grattis!

Brita sa...

Jag tycker om din blogg dina bilder och det du skriver i din text.
Jag återkommer gärna och du jag skall klara året ut. Tack för att du triggar mig lite extra/Brita