torsdag 21 februari 2013

Nosat in oss

Idag har vi äntligen fått följa med matte och husse till vårt nya hus.
Oj,oj,oj vad mycket nya lukter!!!!!
Alltså det var ju SÅ mycket att lukta in så va hade nästan inte tid att stanna! Så för att riktigt känna av läget så sprang vi runt i 180 knyck sa matte.

När vi kom in så vart det ju hur stort som helst att rejsa runt på. Chelsea sprang runt som den värsta knasboll hon är och samtidigt så tjöt och ylade hon!! Jag säger ju bara det: Hon är inte riktigt klok!!!!

Efter en urlång stund så fick vi äntligen gå ut igen och då fick vi pröva ett nytt sätt att vara på. Ute fast instängda i en hundgård. Hmmmm...........jag vet inte om jag tyckte DET var så väldigt bra förstås!
Ja,ja....matte säger att det kommer nog att bli bra så småningom när de är klara med det här pangstället.
fast jag måste faktiskt säga att det verkar riktigt okej :) Lite skog att nosa runt i, en superduper stor egen hage och stora hagar runtom. Fast där kommer det gå stora fyrbeningar med livsfarliga ben säger matte. Jag fattar inte vad hon menar med det? Om vi skäller ut dom så kanske dom låter bli oss. Ja vi får se till sommaren hur det blir då.
Nu håller matte och husse på och planerar hur de ska ställa möbler och annat krafs. Får jag säga vad jag vill så behöver det inte finnas något mer än mattes och husses säng och så våra matskålar så är det huset färdigmöblerat.

Snart så flyttar vi på riktigt :)

Voff /// Perla

4 kommentarer:

Eva sa...

Men detta hade vi ju missat!
Egen hage låter utmärkt! Och vad gäller insidan så hålls det helt med härifrån att säng och matskålar duger gott. Möjligen med tillägg av godisburk och vattenskål då...
De större 4-benta blir ni säkert superpolare med tror vi
Jesper o Assar
Matten här tackar för eran mattes härliga kommentar! Ja, 47 var inte kul... Det där "klimakteriet" vet jag numer en hel del om... Startade för min del redan strax efter 40. Svettningar vet jag ALLT om...
TACK goa' du för fina ord! Mycket uppskattat ska du veta.

Sandra sa...

Oj vad fint!

Sandra sa...

Oj vad fint!

Elon och Linus matte sa...

Oj vilket maffigt och tjusigt hus :)
Härlig tomt att springa runt på