lördag 27 mars 2010

Semester....

Det känns som om jag har semester nu! Perla är hos uppfödaren och jag behöver inte stressa hem som en galning för att hon inte ska behöva vara själv onödigt länge. Nicole vet jag att hon klarar sina timmar själv men med Perla så har jag hört att hon kan sitta och yla vid dörren och det stressar mig något fruktansvärt.

Samtidigt så är det inte ens varje dag som hon är ensam hemma utan yngste sonen är ledig ofta mitt i veckorna och jobbar ofta kvällar. Men ändå....

Maken är nöjd, nu kan han äntligen sova tills klockan ringer på morgonen utan att den lilla väcker honom vid 5.30 tiden vare sig han behöver gå upp eller inte.

Det är som att ha ett litet barn.

Men ack så go hon är!


Var på en föreläsning i tisdags som västra cockerklubben hade. Den handlade om hundmassage. Kan väl säga som så att jag har varit på betydligt bättre. Tyvärr så var föreläsaren mycket osäker och lite dåligt förberedd kände det som. Men iniativet var gott och jag hoppas att klubben ska kunna genomföra/ ha en kurs i hundmassage. Då skulle jag definitivt anmäla mig dit!

Träffade Marie Helenius från Solid Harmony, honhade med sig sina handgjorda hundhalsband.
Jag åkte hem med ett som jag sedan beslöt att Nicole ska få och som hon dessutom passade helt perfekt i.
Imorgon blir det hundpromenad ute vid Vallda Sandö. Man får väl ha sina gummistövlar på och vara beredd på att ha med sig en skitig hund hem. Men... det finns ju duschar :)
Ska dessutom ringa till Guldkulan och höra hur min lilla älskling mår! Hade varit kul att se magen nu. Förresten så har dom känt valparnas små sparkar :)) LÄNGTAR...

3 kommentarer:

Katarina sa...

Det där med att känna sig stressad känner jag igen. Trots att jag vet att Nanna bara är ensam ett par timmar och att hon för det mesta sover då, så stressar jag hem från skolan vareviga dag. Och glädjen som möter vid dörren vajre dag är total!
-Snyggt halsband!

VERONICAS KÖK sa...

Fint halsband, det kanske inte är lika tajt som det gamla när vi skall ta av det? Så hon slipper onödigt lidande vid öronen? Ge Nickan en puss från mig

Dolores sa...

Tack!
Jo, tyvärr är det lite tajt men ack så snyggt på henne!