torsdag 25 mars 2010

Uppstart!

Nu har jag äntligen börjat att rida igen efter den långa,långa vintern.
Veronica satte igång henne i helgen och nu är det dags att få fart på konditionen på mig. Camcé har klarat det långa uppehållet förvånadsvärt bra utan att tappa alltför mycket muskler. Vår hovslagare sa att hästarna har motionerat sig själva bra i den djupa snön som har varit. Så något gott har väl all snö varit då.
Skrittade ut på grusvägen och sedan så var det dags att börja rida i paddocken som äntligen börjar bli större. Underlaget är kanonfint, men fortfarande så har vi mycket snö kvar i den. men volterna blir allt större för varje dag som går.
Det blev mest mjukgörande övningar och så lite trav. men mina benmuskler är inte vad de var i höstas och att rida på små volter med mina spagettiben är inte så lätt. Så det fick bli mest skritt och det är aldrig fel ur träningsynvinkel. Då hinner jag med att göra vad jag ska.
Härligt väder med nästan 13 grader och ingen vind. Ljust och skönt med andra ord!

1 kommentar:

VERONICAS KÖK sa...

13 grader?! Underbart ju! Här har det varit 2 grader i dag och svinkallt.. mina torrsprickor på tummarna har spruckit upp igen... suck.