onsdag 24 mars 2010

Perlas mage!

Nu har jag äntligen fått tagit kort på Perlas mage som den såg ut igår på dag 49. Kanske blir det de sista bilderna på hennes mage som jag kommer se. Magen har vuxit enormt mycket de sista dagarna och tuttarna har börjat att fyllas så smått. (Hon skulle behöva ha en bh ;) Vi vägde henne och hon hade ökat sammanlagt 1,5 kg sedan hon parades.
Jag beslöt att duscha och tvätta henne innan jag skulle avlämna henne igår kväll. Kanske lite onödigt men tycker inte om att lämna en smutsig hund och så vet jag inte heller hur lång tid det tar innan hon blir riktigt ren igen. Det uppskattades av uppfödaren när jag berättade att hon var nyduschad. Hon brukar inte tvätta sina hundar för nära inpå en valpning så det var ju bra att jag hade gjort detta nu.

Så nu återstår det en väntan på att valparna ska komma under påskhelgen. De är beräknade till den 6 april så vi får se om hon går hela tiden ut eller om det kommer under själva helgen.

Måste naturligtvis lägga in några kort som vi tog innan vi åkte igår.

Inga kommentarer: