fredag 2 april 2010

Lååång fredag

Idag har vi återigen en långfredag som alla andra långfredagar en aning tråkig utan det minsta kul. Inte ens solen ville titta fram utan det har varit gråmulet och kalla vindar som nu har övergått i regn och isvind brrr..

Morgonen startade med ett gott humör och frukost i vardagsrummet. ( köksmöblerna har inte blivit klara ännu). Sedan lite små plock för att efter det ta på mig mina nya ridbyxor som jag fyndade i onsdags. Dags att köra till stallet för ett tidigt morgonpass på hästryggen. Camcé är verkligen rolig att rida nu och det har verkligen gjort henne gott att ha haft långvila. Tränade för Mattias i onsdags var otroligt nöjd och glad efteråt. Känner att jag vill träna mera nu när det börjar lossna lite för mig och att Camcé börjar bära sig själv. Mycket skritt och mjukgörande övningar på volterna sedan likadant i traven. Vi övergår till skänkelvikningar åt båda hållen omväxlande höger, vänster. Sedan gör jag allt i kort trav. Har en samlad häst som hänger på stegen känns det som. (Ska göra detta) Men det blir enbart korta stunder då jag har spagettiben. Avslutade passet genom att skritta ut och leda hem. Mockade och städade lite i stallet. Släppte ut henne och så var det dags att åka hemåt igen.

Hemma blev en snabb dusch och så var det dags att fara för att handla mat. Köpte skaldjurslandgångar att dela med svärmor. Så dit åkte Janne och jag för att äta en sen lunch. Nu håller jag på att tina samt kämpa för att hålla mig vaken.

Nicole går här som en osalig ande och väntar på sin mat, så nu är det väl dags då.....

1 kommentar:

Malin sa...

Glad Påsk på er!