tisdag 13 april 2010

Modellfotografering

Idag var jag och dottern i Gbg för att modellfotograferas.

Vi skulle komma dit osminkade och med två ombyten. Det blev att snabbt byta om till klänning för att sedan bli sminkad av en makeup-artist. Jag lät henne få fria händer att göra vad hon ville med färger osv.

När hon var klar var det dags att byta plats med Veronica för att låta henne bli sminkad. Sedan så var det dags för fotograferingen. Det blev många kort!! Tror att det var 50 st. Så man hade en hel del att välja på och välja bort (radera)
Det var många roliga poser och bakgrunder. Har inte skrattat så gott som när jag skulle in i en hängande äggstol och så försöka röra mig i den. Men värst var det när jag skulle lägga mig på rygg i den och ta upp fötterna mot taket. Att jag inte dog av skratt :D Helt sanslöst galen position. Jag kan väl lätt säga att jag kände mig som en elefant eller ett smidigt kylskåp! Ha,ha,ha....
När vi båda var färdigfotade så fick vi gå in i ett visningsrum där vi tittade på korten och kunde välja ut vilka vi ville ha. Men det var rätt dyrt så det blev en mycket kraftig reducering av kort. Det slutade med att jag köpte tre kort och fick ett på köpet.


Ska väl säga att det är svårt att se sig själv på kort för man ser ju aldrig ut som när man tittar sig själv i spegeln. Men de svartvita fotona var jag mest nöjd med, så det blev mest svartvita.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga bilder. Jag gillar den med färgen och den översta. Jättebra ju, men man tycker ju alltid själv att man ser konstig ut.

Sandra sa...

Superfina kort :)

Anonym sa...

Bilderna blev jättefina! :)

Fick själv en inbjudan till något liknande, men valde att tacka nej. Jag står hellre bakom kameran än framför ;)

Hoppas att du får en härlig start på den nya veckan!

Marie sa...

Hej!
Hittade hit via en annan blogg. Vilka fina bilder och vilken rolig grej att göra!
Härligt cockergäng som var ute och promenerade! Går ni tillsammans varje söndag?