onsdag 28 juli 2010

Perla massagebehandlad

Idag har jag och Perla varit hos Anna på Hund i Harmoni i Kungsbacka.
Har länge funderat över Perlas dåliga rygglinje som vi så ofta har fått kritik för och nu fick jag äntligen tummen ur att kolla upp den.

Och som jag misstänkt så har hon alldeles för mycket muskler i baken/ rumpan/låren men lite på ryggen.
Musklerna i ryggen var hårt spända och lite underutvecklade. Så nu har vi fått råd hur vi ska träna upp muskulaturen där.

Så nu är det dags att starta ett träningsprogram var tredje dag ska hon gå i skritt uppför en brant backe helst grus mjukare för kroppen och mer arbetssamt för henne. Max 5 min nu i början. Sedan ska vi utöka längden med henne. Hon kommer att protestera vilt mot att behöva skritta och inte få trav uppför eller galoppera.
Så jag är väldigt glad att jag har köpt in ett specialhalsband som hindrar henne från att dra i kopplet /halsen. För är det något som hon kan så är det tyvärr att dra, vet inte hur mycket tid jag har lagt ner på det. Men inte har det hjälpt ett dugg. Så nu fick det bli en slags grimma som fungerar alldeles ypperligt och jag slipper få ont i händer och axlar.

Massage kommer hon att behöva ytterligare några ggr men sedan så ska jag gå en kurs i massage teknik hos Anna.

// Dolores

Inga kommentarer: