lördag 23 oktober 2010

Vad göra en regnig dag?

Tänk vad tur att jag har klickertränat Perla!
 En dag som idag när regnet har vräkt ner och jag har städat hela huset så har Perla inte fått så mycket uppmärksamhet som jag skulle ha velat. Det var meningen att dottern och jag skulle ha gått en långpromenad bort till naturrum på Bräckan men regnet gjorde att vi inte kände för detta. Så efter att Perla har pockat på lite uppmärksamhet så beslöt jag mig för att ta fram klickern och lite godis.
Men vad skulle jag nu hitta på?
Jo, tänkte att någonstans har jag sett de som lärt sina hundar att stänga lådor.
...............................................................................

Så sagt och gjort nu var det till att börja fundera ut vad den är matte hade hittat på idag.

En låda står öppen, varför då?
Bäst att nosa på den kan ju hända något då!

Va, den rörde på sig!

Bäst att hjälpa till med tassen.

Tänk att hon trodde det skulle vara för svårt för mig.
 Lätt som en plätt skulle braiga jag säga!!

Tjingeling och voff från oss

2 kommentarer:

Eva sa...

Duktiga tjejen!
Det där med klicker SKA jag testa med A med tiden!

Sandra sa...

Klickern har jag nästan glömt bort...dags att leta upp den igen...perfekt denna blöta årstid. Stänga lådan triket kan Freija oxå :)