lördag 30 oktober 2010

Ryggont

Tänk vad fort en vecka kan gå!
Det rasar på i raketfart livet. Dagarna går in i varandra och man hinner inte göra allt som man har tänkt sig.
Uppdatera sidan är en sak som får stå tillbaka för tillfället. Men just nu infann sig en stunds ro att sitta  här vid datorn.

Igår så var jag ute med mina "hockey mammor" det var min 50-års present som var kvällens begivenhet. Vi träffades i Kungsbacka innerstad för en drink på Black Pearl. "Knök"fullt var det men vi lyckades hitta en plats vid bardisken och så vart det en caphrinia för oss alla :) Gott,gott!!
Senare så hade de bokat bord på Esters och där fick vi alla (5) dela på en flaska mosserande vin. Jag fick välja vad jag ville ha och allt blev jag bjuden på! Nåväl många timmar senare så var det dags att ta sig hemåt lite rund och go under fötterna. Min underbara dotter kom och hämtade mig och mina kompisar så skjuts hem till dörren blev det också :)
Mycket skratt och fniss under kvällen blev det hur trevligt som helst. Ett glatt minne att komma ihåg.

Lördagen har jag tillbringat i vår dotters nya lägenhet som hon fick flytta in i idag. Kan väl säga att därav rubriken. Det är inte kul med ryggont. Hoppas att det har släppt tills imorgon bitti.

För då ska Perla och jag på en inoff utställning i Bohus. Så nu är min lilla röda "råtta" nybadad och fönad samt finputsad för morgondagen. Det är nästan ett år sedan hon ställdes sista gången. Jag vet att hon inte älskar detta och hon har sin spända rygg emot sig men jag tycker ju att detta är så roligt att jag gör det ändå. Det får bli en aktivitet bland de andra sakerna som jag försöker hitta på med henne.
 Resultatet blir väl som vanligt kritik på hennes topline och att hon är en feminin tik. Vilket jag redan vet om. Men vi får väl se vem hon får möta bland vuxentikarna. Spännande att se vad denna domaren tycker om och kan om cockrar. Själv är han en Gran Danois uppfödare och man kan väl säga att det är en hel del som skiljer raserna år ;)
Dessutom ska jag hjälpa till och ställa Perlas lilla valp Siri. Hon är väl en kopia av sin mor i fråga om fart och energi i samma ålder har jag hört. Så det blir väl att ha en tvåbening med sig i andra ändan av snöret. -För varför gå på fyra när man lika gärna kan springa på två ;)

Resultat och rapport kommer samt fotografier hoppas jag: (Kameran ska få följa med tänkte jag)

2 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Hoppas dagen går bra o lycka till på utställningen!
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

Lycka till säger vi också! Hoppas det blir nå'n vända på 4 tassar iaf:)
Och hoppas ryggen mår bättre! Här har jag fått nackspärr:( INTE kul.