söndag 31 oktober 2010

Resultat utställning.

Nu så är vi hemma efter en lång dag på Västra pudelklubbens inoff utställning i Bohus.

Jag måste säga att jag är otroligt glad över dagens resultat och kritik sedan så är inte placeringen något att hänga i granen om man säger så.

Perla blev trea av tre tikar och de som slog henne var två junior tikar. Varav den ena Olivia blev BIS - 2. Grattis Marie Risberg till den fina placeringen.

Domaren var väldigt trevlig och tog god tid på sig och kände noga igenom hundarna. Jag gillade honom :)

Perla fick följande kritik:
Tik av god typ. Välskuret huvud. Bra balans, skalle- nos. Korrekt ansatta öron. Stram hals. Vällagd skuldra. Plan rygg. Aningen fallande kors. Tillräkliga vinklar fram, knappa knävinklar. Rör sig bra fram aningen underställd bak pga korset lutning. Härligt temperament.
Välpresenterad!

Jag håller med helt och hållet. Länden vet jag om och att korset är lågt. Inget nytt där. Men plan rygg var nytt för mig och det blev jag glad över :) Ingen rygg skjutning idag inte!!
 Dessutom hade jag för första gången någonsin en riktigt Merry cocker i ringen :) :) Svansen snurrade på och jag hade med mig henne hela tiden!!! Jag är så glad över detta. Skitsamma med placeringen hon är ingen stjärna och kommer aldrig att bli det, men kan jag få en glad hund som tycker detta är roligt då är jag överlycklig.
Nu dröjer det ett bra tag innan jag ställer henne igen. Detta ska vara en rolig aktivitet för oss båda! Resultaten är en bisak.

Min kompis Agnetha på Cockmix åkte tillsammans med mig dit och hennes hanvalp Pricken blev BIS-3 (tror det var 10 valpar sammanlagt i finalen). Grattis Agnetha!!!
Roligt med de fina cockerplaceringarna i BIS ringen.
Sedan fotade jag mycket och som vanligt har jag svårt att få till skärpan. (Undrar om mitt synfel har något med det att göra?)


Agnetha och Pricken innan de ska in i ringen.

Ringen tjohej vad det är roligt!

Marie J och hennes skotska import valp Angus.

Perlas lilla Siri som jag inte ställde själv utan det gjorde Anders från Vitahotellet. Idag var det ingen bra dag för två henne. Oplacerad.

Lilla Nina gick det bättre för tvåa med husse Stig

Sedan så visade Agnetha hur jag ska hålla Perlas huvud och då passade jag på att fota henne. Lite spänd över ryggen men det är mycket bättre än vad det har varit. Träna framför spegeln får det bli.

Agnetha och Pricken inne i BIS ringen. Han är vacker den pojken!!! :)

2 kommentarer:

Eva sa...

d kul att hon ville! Måste kännas jätteskönt. Och fin kritik fick ni! Grattis!

Malin sa...

Vilken härlig dag ni hade! Gott att Perla tyckte det var kul =)