torsdag 16 december 2010

Förberedelser....

Här går allt sin gilla gång..... nej det gör det inte. Jag strycker och plockar fram kläder samt packar inför vår Thailandsresa.

Försöker få lite julkänsla med Absolute Christmas men lyckas dåligt fast jag ska erkänna att jag inte kommer att sakna den alls.
Inga julklappar i år, vi tar med oss våra tre barn och drar iväg till sol och värme samt upplevelser förhoppningsvis.
Djuren kommer att få det så bra!
Perla kommer att bo hos familjen som vi har vår häst hos. Så det är inte bara hästvakt de blir utan också hundvakt :) Det blir ett prov för dom, deras 13-åriga dotter vill så gärna ha en hund så nu får de pröva på.
Tyvärr går ju Perla på medicin och ska ta bort stygnen om 14 dagar om allt går som det ska. 3-4 cm fick vetrinären ta bort. Svansskyddet fick godkänt av Nina och det fungerar alldeles perfekt inne. Perla har inte försökt att slita av det eller bita sönder som tur är så hon slipper kragen istället. Men när vi ska gå ut är jag livrädd att hon ska slå upp såret hela tiden. Vilket hon gjorde idag när vi skulle gå ut. Får kanske ta av det utomhus istället.

Maja vår katt bor kvar hemma och blir omskött av våra grannar.

Det är INTE lätt att ha många djur när man ska resa på semester hela familjen. Det kräver en hel del planering och förberedelser. Lämna papper på djuren och tel nr till vetrinärer, hovslagare samt annan backup för både häst och hund. Att det finns tillräckligt med mat till de alla tre osv.

Det finns faktiskt ett djur till här hemma men det kommer jag inte att göra några förberedelser för. Det är nämligen alla dammråttorna.......tror nog att de klarar sig alldeles utmärkt :)

Så nu önskar jag och Perla er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Knepigt det där med att läka svansar som bara vill vifta! Men det går säkert bra!
Och kanske inte så dumt 13-åringen får se den delen av hundägande också:)
Ha det riktigt skönt och bra!
(Jag är så knäpp så jag inte vill resa ifrån vintern:))

Elons matte sa...

Tack detsamma och ha det nu riktigt skönt !

Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha,ha....SJÄLVKLART får du ställa upp med din klickertränade man....fniss...väntar med spänning på att få se film :)

fniss....tycker absolut vi skall göra det igen så du får haka på nästa gång annars om mannen krånglar :)