måndag 13 december 2010

Tyvärr....

Tyvärr så måste Perlas svanstipp  amputeras!  :( Idag så var jag tvungen att åka till vetrinären med henne för att den såg illa ut. Efter en snabb blick så sa Nina (vet) att hon måste opereras snarast. Så efter en koll i almanackan så blev det bestämt att på onsdag morgon ska jag lämna in henne hos min vetrinärklinik för operation.

Kan väl säga att jag är mycket glad över att Perla är högt och rejält veterinärvårdsförsäkrad. Och som tur är kommer allt att direktregleras med Agria. För usch, så dyrt det kommer att bli!!!

Typiskt är att mitt i all denna röra ska vi åka på semester till Thailand och ett par bekanta till oss ska passa henne. Det ska väl erkännas att jag inte tycker att det känns helt bra att lämna bort en hund som inte är helt frisk och som kommer att gå på medicin under hela vistelsen hos dom. Men som tur är bor de nära min veterinärklinik och där kan de få all hjälp de behöver.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Åh, vad tråkigt att höra! Hoppas det går bra - vi håller tummarna!

Grabbarna boys sa...

Ja, det var verkligen tråkigt.
Hoppas svansen kommer att läka fort efter operationen.
Vov o kram!

Eva sa...

Vi ska hålla alla tummar och tassar! Lilla gumsan!
Men då ska väl gladmaskinen bli bra igen iaf.

Siri sa...

Stackars mamma Perla. Hoppas att din svans snart läker ihop så du slipper den där struten.

Hälsningar från din dotter Siri och alla andra vänner på Guldkulans kennel