lördag 11 december 2010

Matte här..

Jaha, vad ska jag säga?

Perlas svans vill inte läka för hon viftar gladeligen svansen i allt! Den går som en propeller när man kommer hem eller pratar med henne eller bara för att hon är glad, ja andra ord som en vanlig cockersvans.
Igår när jag kom hem så gick vi ut på kisserunda och när vi kom tillbaka så blev hon så glad att även hussarna hade kommit hem. Ja för att göra en lång historia kort så slog hon upp svansen igen och det var blodskvätt överallt.

Då fick jag en snilleblixt!! Om jag tar och klipper till ett sittunderlägg och tejpar till en lös rulle som inte sitter åt men ger ett visst skydd mot slag och som gör att hon fortfarande kan vifta på svansen. Vetrinären talade om att det får absolut inte sitta åt något på svansen för blodgenomströmningen kan störas jättelätt och då kan man bli tvungen att amputera bort en bit på den. Så nu har hon rullskyddet på sig när vi är hemma och när vi är borta och på natten så har hon tratten på sig och inget skydd. När vi är ute går hon utan något alls.

Nu hoppas jag att detta ska hjälpa och håller tummarna för fullt.

2 kommentarer:

Eva sa...

Så det var DET du använt! Finurligt!
Jag har atänkt en hel del på kvinnan som skrev krönikor i Hundsport och i SvD om sina varghundar. En av dem hade sönder sin svans och det var väldans besvärligt att få det att läka. Men han tuggade visst av bandage om jag minns rätt, tror de satt nåt omslag med peppar ytterst tillslut:)
Lycka till!
Tycker hon är jättetjusig i skyddet:)

Sandra sa...

smart idé. Vi håller tummarna för att det skall läka fint nu.