tisdag 11 januari 2011

Åter till vardagen

Ja, så var jag hemma igen efter nästan 3 veckor i sol och värme (Thailand) Kan väl säga som så att jag inte har längtat hem så värst mycket.

Tänk att få vara varm och att alla mina leder som har värkt så mycket har fått vila lite. Det är ju faktiskt så att jag har funderat på hur man kan vara funtat så att man bor i det kalla norden  under vintern när kroppen behöver värme för att fungera.

Alla djuren har överlevt och var väl inte så värst över sig av glädje när vi kom hem. Perla var faktiskt lite småsur och hälsade lite halvhjärtat. Det är väl först idag som hon började bli som vanligt igen.

Maja vår katt har knappt visat sig för grannen som har matat henne, men när yngste sonen dök upp blev hon alldeles till sig av glädje.

Camcé är väl den som har reagerat minst på vår frånvaro men hon blev likväl glad över dottern när hon kom. Genast så dök hon ner med huvudet för en kelstund.

Nu har jag ett digert arbete att sortera kort osv. Jag får nog ta och göra ett fotoalbum på nätet och skicka efter.

Nu får jag återgå till det digra jobbet att reda ut Perlas tovor efter semestern dessutom behöver hon badas. Tror att det är nästan 5 veckor sedan sist och det känns i pälsen nu.

Tjingeling från en pepparkaksgumma :)

3 kommentarer:

Eva sa...

Välkommen hem! (Faktiskt inte avundsjuk, trots leder. Jag skulle vara alltför rädd för fuktighet, vilket mina hatar)
Så Perla körde "straff-predikan"? Hon måste väl tala om vad hon tyckte:)
Hur är det med hennes svans? Bra antar jag.

Grabbarna boys sa...

Välkommen hem säger vi också.
Ha det så bra.

Sandra sa...

Välkommen hem :) sätt gärna in lite härlig kort på bloggen så vi får njuta :)