måndag 23 maj 2011

Fånga ögonblicket

Har ju fotat en hel del och har insett att detta med att fånga ögonblicket är vansinnigt svårt. Vet inte hur många gånger jag har tänkt efteråt varför hade jag inte med mig kameran just nu! Den hänger/ ligger ju inte alltid i halsen/fickan hela tiden, men just när den är kvar hemma det är ofta då som dom där magiska ögonblicken sker.
Kan det vara så att jag kanske ser mer i bilder precis just då? Att mina sinnen är vidöppna och jag slappnar av för att jag inte letar motiv?
Ofta så går man på de vanliga rundorna och det kanske inte finns så mycket att se tror man.
Men så händer det........där är bilden! Och var är kameran då? Kvar hemma!!!!

Detta hände mig igår kväll och jag var ute med Perla på sista kvällsrundan innan natten. Det hade blåst mycket och regnet hade dragit förbi, molnen hade lättat lite och så långt bort i väster så vart det en fantastisk solnedgång med en himmel som sprakade i alla starka rosa nyanser och så ett stort bulligt moln nere vid horisonten. Hade haft ett fantastiskt vackert foto om kameran hade varit med!

Men så händer det att kameran är med och då kan man få se detta.







2 kommentarer:

Malin sa...

Vilka fina bilder! Tyvärr har man ju inte alltid kameran med, tur är väl det kan jag tycka ibland =)

Eva sa...

Underbara bilder! Och jag tror som du att man ser mer/annorlunda när man inte letar.
Och en helt ljuvlig liten svart tjej nedan! Ska bli så kul att lära "känna" henne också:)