lördag 14 maj 2011

Ryggskott?

Det var nog inte bara små skenvalpar utan lite allvarligare antagligen.
Har varit i kontakt med vetrinär imorse och efter att ha konsulterat dom så har jag nu konstaterat att hon är feberfri och så har jag gått igenom alla lederna och kan inte se vad som är fel. Hon haltar inte men kan inte stå på sina bakben och efter att jag pratat med min hundmassör om hon kunde hjälpa mig att känna igenom alla lederna ordentligt så misstänker vi båda nu att hon har fått ett ryggskott. Så nu ligger hon och sover mest och har ett varmt täcke på sig för att inte bli ännu stelare.
Imorgon kväll ska Anna känna över henne försiktigt och tror hon att det är något annat än ryggskott så blir det vetrinärbesök på måndag.
Annars så blir det en omgång med laserbehandling för henne och det vet jag ju fungerar fantastiskt bra.

Usch vad jag lider med min lilla "råtta" som har så ont emellanåt att hon skriker när hon rör sig eller om jag lyfter henne fel, man måste lyfta henne med en helt rak/vågrät rygg för då gör det inte ont. Och lyfter henne det gör jag bara om jag måste för att få upp henne i sängen eller bilen. För följa med det vill hon!

Tjingeling

5 kommentarer:

Katarina sa...

Men stackars lilla Perla - har hon så ont... Hoppas på snar bättring!

Sandra sa...

nej men fy vad trist :(

Cockerflickan sa...

Trevligt att läsa om Perla och vilken söt tjej! Underbar!
/Selma & Maria

Elon och Linus matte sa...

Lilla gumman, förstår henne precis. Det gör ju jäteont när man får ryggskott, själv får jag ta till starka värktabletter. Hoppas verkligen man kan hjälpa lilla Perla.
Kram från oss

Eva sa...

Men stackars lilla skruttan!
Tänker på de av mammas taxar som haft diskbråck o hoppas verkligen att hon inte drabbats av något sådant.
PUSSA till henne från oss!