torsdag 8 september 2011

Lite annat gnäll...

Ibland innehåller ju min blogg lite annat än hund. Och idag blir det en sådan dag.

Jag har problem med artros i min kropp och speciellt i vänster tumme. Jag har haft ont i flera år men egentligen aldrig sökt för det.
Nu har jag varit iväg och fått röntgat handen och fått svar av doktorn idag.
Så nu skickar hon en remiss till sjukhuset i Varberg och de ska ev ta ställning till om jag ska operera min "elaka" tumbasartros.
Brosket i leden är nästan helt borta och benen gnider emot varandra titt som tätt.
Och jag kan tala om att det gör j####ligt ont när det sker.
Visst har jag ett skydd som ska hålla allt på plats men det hjälper inte alltid utan jag får så ont ändå.

(Bild lånad från Hallands landsting)



Kan väl säga att jobba på en förskola med små barn är väl inte det mest optimala när man har dessa problemen.
Tänk er att ta på skor som sitter trångt. Knäppa dragkedjor och knappar. Ta på trånga jeans, byta blöjor. För att inte tala om alla som har overaller med trånga ärmslut som du ska ha in vantar i! Listan kan göras lång på klädesplagg som är snygga att titta på men fullständigt horribla för barnen att själva ta på när de antingen är trånga eller det är små barn.
Jo får inte glömma, hur tänkte den som kom på att: -Ja ,vi använder dragkedjor på kängor till barnen! Hur många barn upp till 5 års ålder kan dra upp en dragkedja som har blivit sandig och trög av lek. Tänkte inte på det!!!
Och har man som jag ont så gör det så ini he####te ont att ens försöka. Men vi får se glada ut och slita och dra i dessa trånga, smala stövlar som visserligen är snygga men attans så jobbiga att ta på!!!

Usch så gnällig jag blev, men ibland mår man bra av att få gnälla lite.

Kram till er alla från en vanligtvis glad och positiv
//Dolores

5 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Hoppas verkligen att tummen blir bättre snart.
Här är det en aning gnälligt också ikväll iallafall när det gäller Vilgot!!
Ha en bra helg.
Vov o kram!

Katarina sa...

Man FÅR gnälla ibland! Att ha ont tar på krafterna, så jag hoppas verkligen du får ordning på din tumme snart!
Kram!

Sandra sa...

Ha,ha,...från en förskollärare på avd för 1-5 år kan jag bara säga
JAG HÅLLER MED!!!!!! för att inte gnälla på fingervantar till små barn...okej 19 barn = 190 små små fingrar...när du har fått i de sista fingrarna upptäcker du att 140 små fingrarna är ute ur sina vantar igen...fniss...

Eva sa...

Stackare!
Just sådan värk har jag inte, men tror att jag kan ha en liten, liten aning...
Och vad gäller kläder, så inte tänker designers på praktikaliteten inte! Fast jag inte har egna barn (o aldrig jobbat med heller) så har jag faktiskt reagerat på det ibland, hur opraktiskt mycket ser ut även om det kanske är snyggt.
(Har du sett filmen "Hur många lingon finns det i skogen?"? Inte min "typ" normalt men den är helt ljuvlig! Där är ju funktionshindrade men när det gäller skor så... De tränar i ÅTTA ÅR på skoknytning... Tills nye killen kommer och driver igenom skor med kardborrband... Voilá! Underbart!)

Elon och Linus matte sa...

Låter inte alls skönt. kanske lika bra, att de får operera, för du kan ju inte gå och ha ont hela livet. Och värktabletter vill man ju inte bli beroende av.. Hoppas att det löser sig snart.
/Carola