torsdag 6 oktober 2011

Konstruktion pågår.

Vad har hänt sedan sist?
Perla och Chelsea har varit och blivit trimmade av min kompis Agnetha.
Detta inför nästa helg då vi ska till Västerås för Clubshowen. Så nu har jag två fina hundar. Nästa torsdag måste jag bada och fíntrimma det sista. Jag har lite funderingar på hur jag ska hinna med detta. Så måste jag kolla om jag kan vara ledig på torsdag eller fredag. Har ju inte ställt båda två mer än en gång samtidigt innan och då hade jag sommarsemester.
Jag ritar mönster för fullt. Nu är det även en regnoverall på gång. Och förmodligen blir det skyddsskor också.

Det är inte så roligt att gå ut med en långhårshund en regnig morgon innan utställningar. Man har ett ganska så ogjort arbete då. Och att ställa sig att föna tidigt i ottan finns det inte tid till. Så det får nog bli en overall och skor för utställningsbruk.
Annars så har jag ju vanliga ryggtäcken.

Tikskydden ligger uppe och väntas på att bli klara. Modellen har ändrats lite. Men det misstänkte jag att den skulle göra.

Lite julklappar ligger och väntar också på att bli färdiga samt att det ska tillverkas en liten virkad musmobil till dotterns bästa kompis som ska ha barn i vår.

Känner att det blev visst en hel del att slutföra ;) Får nog sätta lite fart, tiden rinner iväg.
Tjingeling

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Oj, vad matte blev nyfiken på de där regntäckena du ska sy.
Är det inte svårt undrar hon?
Fast får vi grabbar välja så vill vi helst slippa veta.
ha det så bra.
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Vi blev oxå nyfikna på regntäckena! Hade jag behövt till Malte.
Regn är det värsta som finns för dessa långhåriga hundar... Suck...

Sandra sa...

vill oxå se regntäcken sen :) du verkar ha fullt upp...lycka till på utställningen!