måndag 9 juli 2012

Hej,hej!!

Jodå vi finns och läser samt kommenterar ibland.
Livet just nu är bara fotografering av blommor.
Håller på att lära mig min systemkamera och börjar komma ifrån Autoläget. Har gått med i en fotosida där man får tips och feedback på mina bilder och det är otroligt utvecklande.
Njuter av att ha semester och hundarna har en ganska så närvarande matte,iallafall kroppsligen.
Startade ledigheten med att vara på en stor hundutställning i Tvååker.
Hade med mig båda två men ställde enbart Chelsea och tur var väl det. Det haglade blåa och gula skyltar ( röda betyder Ok) För domaren gillade inte min fina lilla svarta lakritsbit. Visserligen blev vi 3:a och plac men det var endast 3 st i hennes åldersgrupp. Flera som var runt ringen blev förvånade över domarens bedömning (Vg- Very Good) då de tyckte att hon var näst finast. Tiken som vann vår grupp vann sedan hela Cockergruppen och hur det gick i den stora BIS gruppen vet jag inte. Nåja jag är tyvärr för mycket tävlingsmänniska för att bli glad över plac men ja,ja... det finns ju annat som är viktigare i livet än en rosett och vad en domare tycker.

Bla så är mitt lilla barnbarn det som är absolut viktigare än alla rosetter i hela världen. Nu är hon hela två veckor stor och börjar gå upp i vikt igen. Idag var det första gången som jag kunde ha henne en låååång stund i famnen och gosa och snuffa och bara överösa med pussar och bara njuta av en liten varm och gosig liten stjärna.
Ni må tro att det har köpts kläder åt vår lilla Nova, och vad roligt det är!!!!! Jodå , farmor stickar också naturligtvis. Nu är det bara en och halv ärm kvar sedan ska det monteras och göras färdigt. Vad sägs om en liten Pippitröja i benvitt, rosa och ljusblått. Blåa tunna jeans och ett par rosa byxor passar dessutom till också :)))
Nu är det faktiskt en del andra saker som jag har i huvudet som jag skulle göra om jag får tummen ur. Har ju sytt otaliga waldorf dockor i mina dagar då jag har haft kurser och försäljning. Men en sådan traditionell blir det inte utan jag har något annat i bakhuvudet, Får väl se vad det blir.

Som avslutning ska jag visa er ett foto som jag har fått många positiva ord på fotosidan.
Ha en fortsatt skön sommar!!
Kram

5 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vi vet hur det känns med de där rosetterna och VG! För oss blir det aldrig bättre än VG och det tycker vi är så trist.. Men rätt som det är så stöter man på den där domaren som bara älskar ens hund :-) Fast huvudsaken är ju att man gör det själv ;-)
Den där bilden var underbart fin!!

Madde och Teddy sa...

Visst är det härligt med barnbarn. Vilken fotosida är du inne och lär dig mera om kameran? Skulle oxå vilja komma ifrån auto. =)

Madde och Teddy sa...

Visst är det härligt med barnbarn. Vilken fotosida är du inne och lär dig mera om kameran? Skulle oxå vilja komma ifrån auto. =)

Katarina sa...

Jag blir också nyfiken på fotosidan.

-Njut av barnbarnet och ledigheten!
Kram

Elon och Linus matte sa...

Det är så härligt att få "nosa" på små barn och ha demi famnen. Bara få hålla om dem och känna värmen. Ta till vara på när de är så små, för då bryr de sig inte hur man ser ut, vad man tänker, vad man tycker....som jag sagt förut, små barn och hundar är så lika. De älskar en för den man är !