söndag 4 november 2012

Bättre sent....

Jaha..... så har äntligen den där seeega matten lagt in lite kort på oss tjejer igen. Men inte från denna veckas härliga söndagsvovvenad utan från förra söndagens.
Men som matte brukar säga : -Den som väntar på något gott vantar aldrig för länge!

Och som vanligt så måste hon fota sådant annat tjafs.

Och visst var det väl fint att titta på men det försvinner ju så förjordans fort

det kallas visst för frost. Fast jag älskar det för det är världens bästa att rulla sig i 
och då knastrar det så gott mot pälsen :))

Solen var med oss och nu trodde vi att vi skulle få hoppa ur bilen och vara i  vår stora härliga hage. Men tji fick vi! matte samlade ihop alla och så fick vi åka vidare till en annan skog.

fast där var det inte så fel heller! För vet ni vart vi åkte? Vi åkte till vår nya favvorunda :)))

Ja där lyste den stora gula lampan också och så fick vi vara lösa alla.

Ja alla fick det men i den här härliga skogen så försvann Chelsea och mattte hon ropade och ropade men ingen syrra dök upp! Så matte fick gå tillbaka en ganska så lång bit och jag följde naturligtvis med för att kolla så att hon inte heller försvann. Så efter en stund hör vi ett brak och en själaglad och blöt Chelsea kommer skuttande från skogen. Matte blev både glad och arg på henne och det ska hon ha, pilutta henne!!

Så efter det fick hon ha koppel på sig. Hi,hi,hi.... Det gillade hon inte alls utan Chelsea ynkade sig  hela tiden. Ja så går det när man sticker utan att fråga om lov!! Fråga mig? Jag vet!!

Men jag är ju iallafall världens bästa Perla och lyssnar alltid på matte! 

Du....Perla! Jag tycker att du kan ta och stänga igen din mun en stund :-P för jag vet att du också glömmer dina öron hemma ibland. Så det så!!!!!!!
Så efter att ha varit ute och haft det härligt var det dags att tuffa iväg hem igen.

// Perla & Chelsea

1 kommentar:

Carina sa...

Fniss hade en Tindra som också gick på egen tur idag. Tycker faktiskt er mattes "tjafs" är alldels undebara bilder.