tisdag 6 november 2012

November fotonad

Igår efter jobbet så tog jag med mig vovarna upp på Bräckan och  gick lite avsides där de fick springa lösa. Jo jag vet att man inte får ha hundar lösa inom naturvårdsområden men just här och nu finns det inga harar eller fåglar att jaga. Men de har så mycket att nosa och aktivera sina luktorgan med. Svansarna går som propellrar och ryggarna sänks man ser hur deras nosar riktigt vibrerar för att ta in alla delikata dofter som fanns i den fuktiga marken. Naturligtvis hade jag ju en baktanke med att åka dit. Jag ville fota och det går inte att hålla hundarna samtidigt som jag ska ta någorlunda fina kort. Så alltså får det bli någonstans där det inte ar alltför geggigt och inget vatten att bada i samt inhägnat då jag blir en aning ofokuserad på vad de gör.
Så håll tillgodo med lite naturtjafs som Perla brukar uttrycka sig med.














// Dolores

4 kommentarer:

Johanna sa...

Så vackra novemberbilder! :-)
Och visst blir man lite ofokuserad på vovvarna i fotoögonblicket... och PRECIS när man fått fokus så är det någon av dem som gör ett ryck i kopplet! Förstår att du väljer inhägnat så de kan vara lösa! ;-)
Kram

Drömflocken sa...

Så fina bilder
ang din kommentar, det är jaktcockrar och jag tycket också de ser ut som fieldspaniel.

Emma o Malte sa...

Jätte fina bilder!!

Sandra sa...

så fina höstbilder