fredag 28 januari 2011

3:e gången gillt.....videon alltså.

Har försökt att lägga in en video när jag klicker tränar Perla. Först idag så fick jag ihop det ordentligt.
Började för två veckor sedan och filmade samtidigt som jag skulle klicka rätt. Det var inte lätt vill jag lova. Sedan fick jag hastigt avresa till Spanien och nu har vi tränat lite till men jag har inte filmat mer ännu. Förhoppningsvis ska vi både hinna klicka och filma lite till under helgen.

Funderade på vad jag skulle hitta på att lära in för trick och kom på att dra i saker har hon aldrig fått göra och då var det dags att lära sig dra. Och vad kan man dra av? Jo, mattes strumpor så nu ska hon lära sig detta.
Och varför har hon inte fått dra kan man undra? För jag har fått lära mig av "hundmänniskor" att man inte ska uppmuntra kampbeteendet. Och lydig som jag har varit har jag inte gjort detta. Så därför är hon inte van vid att dra.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att du förstår hur glad jag blir över glada tillrop coh när du berättar hur du tränat med P.!!!
Jag har aldrig "tränat" med mina mycket förut, bara uppfostrat. Men A kan behöva mer så jag är löjligt glad för alla tips och all uppmuntran!
Och ska jag vara helt ärlig...det ääär lite kul att höra nå't går lite snett ibland också:)
Massorkramar till dig D, även om vi inte"känner" varandra.
Allt gott!

Freja Phaléne sa...

Duktig du är!! Husse gav sig på det där socktricket med mej en gång men se det gick inte hem, till att börja med är jag ju en smula mindre och dessutom ville väl inte jag ha en strumpa i munnen heller... Att inte hussar och mattar förstår det... Phalénekramar!!!