söndag 30 januari 2011

Gifta

Matte och husse har övergett mig idag :( jag fick var ensam hemma medan de roade sig och var i stan och tittade på två tvåbeningar som pratade och pratade. Alla tvåbeningarna som var i det huset skrattade så dom nästan kissade ner sig hörde jag dom berätta för yngste hussen som var hemma med mig en stund.

Det handlade tydligen om att vara gift! Vadå gift??? Handlade det om att de skulle ta död på varandra? (Förgiftad det vet jag vad det är, för det blev jag i julas när jag åt upp alla mina tabletter som jag fick av vetrinären.)

Men det handlade det tydligen inte om för hemma är dom och än verkar dom inte förgifta varandra.

Men konstigt är det att gå och titta på någon som pratar om gift tycker jag.

Tjingeling!

Ps. matte sa att hon har en bild på dom som pratade och pratade.

1 kommentar:

Eva sa...

Tur det inte var gift-gift:) Och att du inte blev riktigt dålig i julas!!
SV:Är väl inte för sent att lära sig?
Det ska bli intressant att se om jag kommer ihåg något... Ett mönster med tråd osv sitter i och med en attans tur finns den beskriven i en gammal handarbetsbok, så jag ska testa i veckan.
Och jag gjorde nog som din dotter en del... Men en "fördel" var att mamma var borta en hel del (politiker) så jag blev till slut så illa tvungen att testa själv:) Attans irriterande ibland eftersom jag har en tendens att vilja ha allt klart "igår" och inte alltid har världens bästa tålamod att repa upp och så... Men man lär sig på det!