lördag 19 februari 2011

Tråkmatte...nåja lite synd är det allt om henne.


Matte ligger där i sängen och sover nästan hela tiden. Hon säger att hon nog har fått influensa.

Visst tycker jag synd om henne som ligger där och huttrar och har hög feber. Men att bara ligga och hålla henne sällskap är inte min grej. Nu väntar jag på att lill husse ska komma hem så att jag kan få en promenad och inte bara rasta mig själv på baksidan.

Typiskt är inte husse hemma än från Österrike så han kan ta hand om henne utan hon får vänta tills imorgon em.

// Perla

Ja vad ska jag säga, det är många år sedan jag var däckad i sängen med hög feber. Man blir ju lite immun mot sådana här infektioner när man jobbar i förskolans värld. Men tydligen så stod jag inte emot den här "baskelusken".  Men jag undrar vem av våra barn som har kommit tillbaka för tidigt. För besökt någon affär eller annat det var senast förra helgen.

Tjingeling från en feberfrossande  Dolores.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Krya på dig! Influensa är inget kul...

PS Mitt program heter Comic life.

Grabbarna boys sa...

Krya på dig!
Influensan är då inget vidare men att få ha sin bästa vän bredvid sig är då helt underbart.
Vov o kkram!

Malin sa...

Krya på dig, Dolores!

Eva sa...

Visst ÄR det jobbigt och dumt när Mattarna är "trasiga"??? Lite liknande här, för vår matte blev alldeles "slut i huvudet" efter den där festen! Men hon har i alla fall inte feber... (Fast hon är lite orolig hon kan få, hon som inte brukar vara ute bland så mycket folk annars.)
PUSS på matten!
Och dig givetvis...
Jesper och Assar

Eva sa...

Glenmorangie hade det varit i burken! Har smakat nå'n gång, mycket god och naturligtvis dyr:)