lördag 5 mars 2011

Det börjar arta sig....

Snart så är mitt hundrum färdigt.
Just nu står maken utomhus och slipar golvlisterna som ska målas vita igen efter att ha varit mörkblå.

Vi ska lägga in ett nytt golv tänkte vi. Det gamla plastgolvet har sett sina bästa dagar och jag tycker nog att efter nästan 20 års slitage så behövs det ett nytt. Väggarna är numera ljusa och rummet känns betydligt trevligare än innan.

Förra helgen var jag på Ikea och inhandlade en vit hylla och korgar som ska stå på golvet. Spegel med svart ram hittade jag på Chilli och det var precis en sådan jag ville ha. Köpte även svarta tavelramar till mina finaste fotografier på mina älskade hundar.

Jag har flyttat upp trimbordet och alla pinaler samt alla dusch schampon som jag använder till Perla. Så återigen används badkaret till hundbad. Det är faktiskt ganska skönt att ha allt samlat på ett ställe numera och inte som jag har haft, lite uppe och lite nere.

Fotografier kommer när jag är helt färdig och de möbler som inte ska vara kvar är borta och de som ska komma in är på plats.
Men det börjar arta sig!  :)

Tjingeling

1 kommentar:

Freja Phaléne sa...

Hoppas det kommer bild på ramarna sen =)