fredag 3 juni 2011

Hemma!!

Nu har Chelsea äntligen flyttat hem till oss!
Hämtade hem henne från Tord på Linesam i onsdags kväll och det var en liten åksjuk flicka som kom hem. Hon hade spytt 1 gång i bilen och sedan så kräktes hon ytterligare 5 ggr här hemma samt var lös i magen. Det tolkade jag enbart som en stress reaktion på allt.
Perla nosade på henne och morrade lite och så var det bra med det. Någon timma senare så tyckte Perla att hon var jobbig och flög på henne och markerade ordentligt. Men det blev ingen blodsutgjutelse som tur var.

Som vanligt har jag svårt att få till bra ståbilder. detta blev det bästa tycker jag. Tog en massa kort men hon var så spänd över situationen så det blev inte så bra. Tog även ett par kort på Tord och Chelsea men fick naturligtvis in fel skärpa :( Typiskt mig!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Torsdag
Natten var orolig och det blev inte många timmars sömn för någon av oss. Chelsea hade så svårt att koppla av och flämtade så mycket. Hon drack vatten men det hjälpte inte, så långt om länge så somnade hon under vår säng. Vi vaknade kl 4 på morgonen och då hon började flämta igen så gick jag upp och stod brevid henne så att hon drack ordentligt med vatten. Ut och kissade på baksidan sedan in i sovrummet igen. Och nu äntligen somnade hon så gott i ett hörne vid min sängsida.
Vid sjutiden vaknade alla och det var dags att äta lite frukost för både djur och människor. Och visst stämde det bra det som Tord sa: Hon är matfrisk!!! Börjar nu att byta ut fodret så smått till mitt egna.
Idag är det en trädgårds och planteringsdag, så Chelsea vill gärna hjälpa till att gräva och helst sitta i krukor osv.
På det hela har det varit en kanonbra dag och Perla sa ifrån 4 ggr ordentligt men återigen ser det värre ut än det är. Chelsea springer iväg och lägger sig på rygg och skriker lite. Då slutar Perla och vi har väl tjoat till och sagt ifrån men det är som sagt relativt lugnt.




Tjingeling

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vad rolligt för er! Hoppas och tror att de kommer bli goa kompisar så småningom!
Du tar det så lugnt och bra med markeringarna - själv tycker jag alltid att det är lika jobbigt. Vänjer mig nog aldrig... I min drömvärld är hundar alltid sams och tycker om varandras sällskap. Pyttsan...
Kram!

Eva sa...

Nu börjar det likna nå't!!!
En röd och en svart - alldeles utmärkt;)hälsar J och A.
Är nog lite som du med "tjafsandet", det brukar ju ge sig. Låter som alldeles normaly för första dagar.
Verkar som om hon ändå klarat flytten bra.
GRATTIS!

Carina sa...

Vad härligt att ha henne hemma nu! I tisdagskväll kom Ald0 hem på sommarlov med husse och även om han är född här så markeras det i början han ska helt enkelt veta sin plats i flocken och jag låter dem hållas.Efter en dag så vet han vad som gäller även om han gärna vill testa lite. Tror som du att de fixar det bäst själva men givetvis utan att skada varandra. Lycka till med henne hon är så fin!!

Sandra sa...

så kul att ni fått hem henne nu :) de kommer säkert bli fina vänner när båda hittat sina platser :)